Op vakantie met Corendon

Corendon

In de winter wist ik één ding al zeker, ik wil dit jaar wil ik op vakantie naar de zon! Eigenlijk trok Kroatië mij wel heel erg. Zelf ben ik hier al twee keer eerder geweest en vind het een onwijs mooi land en zon gegarandeerd. Eigenlijk zagen we heel erg op tegen de reis. Twee dagen in de auto met onze drie kids. We schoven onze vakantie plannen nog even voor ons uit.

De zon

Zelf wil ik graag al vroeg in het jaar de vakantie boeken, dan heb ik tenminste iets om naar uit te kijken en mij op te verheugen. We hadden het regelmatig over de vakantie, maar die autorit zat ons echt niet lekker en met vliegtuig is natuurlijk veel te duur met 3 kids. We besloten toch te gaan kijken of het misschien mogelijk was om te gaan vliegen. En ja de prijzen vielen mij eigenlijk behoorlijk mee.

Het boeken van de reis bleef helaas uit…

ReisboekenDe zomervakantie kwam steeds dichterbij en ik besloot toch weer op internet te gaan speuren. Ik zocht is bij een andere grote organisatie. De website werkte redelijk, ik moest wel regelmatig mijn reisgezelschap weer opnieuw invoeren.  Na drie dagen speuren en vergelijken besloot ik naar een van de vele winkels te gaan van D-reizen.  Er waren twee dames druk op hun computers aan het werk en begroete bij matig, en een jongen kwam net van achter aan lopen. Hij was ook niet meteen heel erg enthousiast.  Ik vertelde heb wat ik zocht en wat ik gezien had op de website. Zonder verder te vragen of iets te zeggen ging hij een half uur opzoek op zijn computer. Ik zat daar maar wat om mij heen te kijken en te balen, omdat ik dit wel erg zonde van mijn tijd vond. Na een poosje zei, hij nou ik kan de reis die jij zoekt niet vinden. Ik wilde er geen eens meer energie in steken, nee ik wilde weg, want ik wilde niets liever dan een reis naar de zonboeken. Ik wist dan ook niet hoe snel ik de winkel moest verlaten.  Een buurvrouw liet de naam van Corendon vallen en ik besloot is op de website te kijken.

Corendon

De website werkte prettig, ja ik moest ook een paar keer opnieuw mijn reisgezelschap invullen. Ik vloog op de website alle kanten op, ik ben de meeste landen wel even voorbij gevlogen. Uiteindelijk vond ik onze reis op Mallorca. De reis online boeken voelde wel wat raar, ik besloot ze te bellen. Ik hoefde maar 6 minuten te wachten tot ik aan de beurt was en een aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn wilde wel even met mij mee kijken. Samen hebben we de reis geboekt en zo wist ik zeker dat alles klopte. Zelf vond ik het fijn dat ze totaal geen haast had om weer van mij af te komen en alles goed met mij doornam.

Het eerst gevoel was dus goed.  Wat ik ook erg prettig vond was de app services. Ik had een snelle vraag en probeerde te bellen, de wachttijd was nu wat langer en ik zag op de website dat ik ook kon appen. Dat heb ik gedaan en binnen twee uur had ik mijn antwoord. Iedere keer als ik een vraag had appte ik deze en kreeg dan steeds een duidelijk antwoord.

De reis

Eindelijk was het zover, vandaag gaan we lekker op vakantie. Ik had een duidelijk route gekregen naar de parkeerplaats die ik voor de komende 8 dagen geboekt had. Zelf ben ik er met de tomtom heen gereden, de medewerkers op de parkeerplaats waren erg behulpzaam. De bus die ons naar Schiphol bracht was er binnen 10 minuten. De chauffeur legde nog even uit hoe we de bus op de terug reis konden terug vinden.

Schiphol

De jongend vonden het reuze spanend om zo te gaan vliegen, hoe gaat het dan allemaal? We moesten nog even wachten voor de balie open ging, hier konden we inchecken en de koffer achter laten. We keken nog even rond, de jongens vonden het allemaal reuze spannend, en zoveel mensen ook. Door de douane, vonden ze ook reuze spannend. Toen ik door het poortje en controle was, wilde ze weten of ze Milan ook mochten fouilleren? Ja hoor ze mogen alle drie gecontroleerd worden. Maar het ging echt alleen maar om Milan. Hij vroeg zelfs of Milan ook snoepjes bij zich had, zijn antwoord was geweldig. Ja, mama heeft allemaal snoepjes in haar tas. Als je een snoepje wil moet je dat aan mijn mama vragen. Ja, ik had een zak drop mee voor het stijgen en landen (en stt.. ook voor de rest van de vlucht).

Vliegtuig

Alles verliep vlot en na het eten mochten we al richting ons vliegtuig. De jongens vonden dit ook weer heel erg spannend. We werden vriendelijk verwelkomd in het het vliegtuig. Wij waren bijna de laatsten die het vliegtuig ingingen, je moet immers lang genoeg in het vliegtuig zitten. Toen we goed en wel zaten kregen we de instructies en daarna gingen we ook al rijden. En toen kwam het spannendste het racen en opstijgen. Ooh ik had echt mega kriebels in mijn buik en ook de boys vonden het geweldig. Ook tijdens de reis waren de stewardessen erg vriendelijk. De jongens wilden wel heel erg graag bij de piloot kijken, dit mocht niet tijdens de vlucht, maar na de landing hebben de jongens uitgebreid bij de piloot gekeken en allerlei vragen op hem afgevuurd.

Mallorca

Op het vliegveld werden we goed opgevangen en naar de juiste bus gestuurd. We moesten nog een stukje rijden met de bus voor we bij ons hotel aan kwamen. Gelukkig verliep bij de balie van het hotel alles vlot en konden we snel naar onze kamer, het was inmiddels al tegen 23.30 en waren best al wel moe. De volgende dag kwam Jenny onze hostess bij ons hotel en vertelde vol enthousiasme over Mallorca en de mogelijkheden. Een vrolijk en vriendelijke dame die hele vakantie goed bereikbaar was. Ze was regelmatig bij ons hotel.

Zelf heb ik een fijn en positief gevoel aan de vakantie en de service overgehouden en mijn volgende vakantie boek ik graag weer bij Corendon.

Waar boek jij je reis het liefst en waarom?

Deze vakanties hebben wij ook gedaan…