Mallorca…Ola Es Ravells d’Or

Mallorca

Zelf boek ik mijn zomervakantie het liefst al vroeg, dan heb ik maanden iets om naar uit te kijken. Afgelopen zomer was ik echter vrij laat met boeken en zoeken. Uiteindelijk kwam ik op de site van Corendon en vond daar onze zomervakantie

Het was voor mij niet de eerste keer dat ik naar Mallorca ging. Zelf ben ik er toen ik 13 was een keer met mijn ouders naar Mallorca op vakantie geweest. Ik heb goede herinneringen aan die vakantie.

De kinderen vonden het helemaal geweldig om naar Mallorca te gaan, en dan ook nog eens met het vliegtuig.

Ola Es Ravells d’Or

De vliegreis was voorspoedig gegaan en tegen 22.00 geland op het heerlijke warme Mallorca. Met de bus werden we naar ons hotel gebracht. In de bus zag ik al dat het hotel wel op een hele mooie locatie lag. Het zag er gezellig uit et alle lichtjes en winkeltjes.  Bij de receptie werden we vriendelijk en snel geholpen. Vanuit onze kamer keken we uit op het zwembad en het podium. Waar iedere avond een artiest optreed, vanaf ons balkon hebben we hier nog even van genoten.

Faciliteiten: Ola Es Ravells d’Or

Ola Es Ravells d’Or is een uitstekend 3-sterrenappartementencomplex, beschikt over 71 appartementen verdeeld over 4 gebouwen met 4 verdiepingen. In de lobby met zitjes vindt u de 24-uurs receptie.

In de grote tuin ligt een prachtig zwembad en een apart kinderbad. Rondom de zwembaden staan de ligbedden gratis voor u klaar ter beschikking. Handdoekenservice is tegen betaling, ik heb geen handdoeken services gezien.

Verder beschikt Ola Es Ravells d’Or over gratis parkeermogelijkheden en tegen betaling een wasserette. Wifi in de publieke ruimtes beschikbaar (gratis). Wij hadden ook op onze kamer gratis  wifi, de code kan je krijgen bij de balie.

Zwembad

De boys vonden het zwembad helemaal geweldig. Het was een eigenlijk een simpel zwembad, zonder glijbaan. Wat wel heel erg leuk was, was dat er allemaal zwembanden beschikbaar waren. Het aparte kinderbad, vond ik wel erg klein en ook deze had geen glijbaan. De boys hebben zich super vermaakt in het zwembad. Ze bedachten samen met andere kinderen allemaal leuke spelletjes.

Er zijn gratig ligstoelen en parasols beschikbaar. Wat ik zelf wel erg jammer vond, was dat mensen deze toch al voordat het zwembad open was hadden gereserveerd, door hun handdoek erop te leggen. Alleen de laatste dag heb ik Dylan naar beneden gestuurd om twee bedjes te reserveren. We moesten namelijk om 11 uur uit onze kamer en tot 19.00 ons buiten vermaken voordat we weer door de bus werden opgehaald.

Receptie

De receptie is 24 uur per dag open en erg vriendelijk. Het is geen groot hotel en de medewerkers kennen hun gasten. Ze waren altijd bereid om je te woord te staan of te helpen. Of het nu om een pleister ging of een splinter uit je vinger halen, ze stonden altijd voor ons klaar. Het voelde erg goed.

Hostess Jenny

Bij ons hotel hadden we ook een eigen hostess, Jenny. Jenny was bijna iedere dag bij ons hotel, en ook altijd even vrolijk en vriendelijk. Niets was voor haar te gek of te veel gevraagd. Ook via de app was ze goed bereikbaar en zo kon je haar makkelijk even appen vanaf het strand.

Het strand

Het strand was dichtbij het hotel en lag echt in een super mooie cala. De boys vonden de et strand helemaal geweldig. Het was een zandstrand, waar de boys heerlijk in konden graven en kastelen bouwen. Er was ook een rots waar je vanaf kon springen, dit was uiteraard ook favoriet bij de mannen. En snorkelen is daar ook echt leuk, want er zitten veel vissen. We gingen hier vaak al rond 9.30 heen en hadden dan alle ruimte. Langzaam maar zeker liep het strand vol, en vertrokken wij voor de lunch weer richting ons hotel. Onderweg haalden we dan verse broodjes en aten die op ons balkon op. Daarna was het zwembad tijd.

Animatie

Op de website stond dat er ook een animatieteam was, die heb ik nagenoeg niet gezien. We waren regelmatig bij het zwembad, maar het animatieteam deed helaas vrij weinig tot niets. Dat vond ik wel erg jammer, hier had ik wel wat meer van verwacht.

Elke avond was er wel animatie met live muziek, dit zag er altijd gezellig uit.

Locatie

De locatie van het hotel is echt perfect, je zit meteen tussen de winkeltjes en restaurantjes.  Je loopt in een paar minuten naar het prachtige strand.

Wij hebben super genoten van onze vakantie, het lekkere klimaat en de mooie omgeving.

Hier kan je lezen hoe het vliegen ons is bevallen…

Deze reis kan je alleen bij Corendon boeken.

Ben jij wel eens op Mallorca geweest?

Wil jij ook graag op vakantie naar Mallorca? Liselore heeft op haar website ook nog een leuke tip: vakantie Mallorca

Dit is ook leuk om te lezen:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *